Haven van Houston, Steve Earle en New Orleans - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu Haven van Houston, Steve Earle en New Orleans - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu

Haven van Houston, Steve Earle en New Orleans

Door: jelleenjorrit

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Jorrit

26 April 2012 | Verenigde Staten, Houston

Gisteren hebben we een rustige dag gehad in Houston. Pas 's middags stond er iets op het programma, namelijk een rondvaart door te haven van Houston. Daarvoor hebben we lekker rustig aangedaan. We hebben een beetje rondgelopen door de binnenstad van Houston. Wat opviel was dat het daar, in tegenstelling tot het verkeer om de binnenstad heen, heel erg rustig was. Na een tijdje rond te hebben gelopen hebben we een bakje koffie gedronken en alvast een broodje gekocht voor de lunch, daarna zijn we naar de haven van Houston gereden.

Omdat we een half uur van te voren aanwezig moesten zijn voor de rondvaart, hadden we ruim voldoende tijd om ons broodje te nuttigen. Daarna was het tijd om aan boord te gaan van de rondvaartboot. De rondvaart ging langs het deel van de haven waren de gastankers lagen. We hebben geen container schepen gezien. We hebben ons prima vermaakt.

Daarna zijn we naar het Stafford center gereden, alweer we tickets voor het optreden van Steve Earle wilden kopen. Ondertussen zijn we nog even bij een platenwinkel gestopt. Aangekomen bij het Stafford center waren er maar liefst drie medewerkers beschikbaar om ons van kaarten voor het Steve Earle concert te voorzien. Dat was dus snel geregeld.

We hebben iets gegeten in een wat vreemde tent in de buurt van het Stafford Center. Gelukkig was het eten prima.

Om acht uur begon het voorprogramma van Steve Earle. Helaas niet helemaal onze muziek. Het twee uur durende optreden van Steve Earle zelf was echter wel de moeite waard. Na afloop hebben we een poster gekocht (met handtekening), waarna het de hoogste tijd was om naar huis te rijden en te gaan slapen.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan. We hadden alle twee niet veel zin in eten, zodat we direct onze reis naar New Orleans konden aanvangen. Dit bleek een lange rit. Met tussenstops zijn we ongeveer acht en een half uur onderweg geweest. Gelukkig is het verkeer redelijk overzichtelijk.

Morgen gaan we naar de eerste festivaldag van het New Orleans Jazz and Heritage festival. Hierover morgen meer.

Groet, Jelle en Jorrit

• 27 April 2012 - 05:10

Rixt Zuidema:

Goedemorgen,

Ik begrijp uit de verhalen dat de koffie in de VS wel erg goed smaakt ;). Hoezo aten jullie in een vreemde tent?

Ik ben benieuwd hoe het in NewOrleans is! Alvast veel plezier op het festival!

Ik ga weer werken, het verschil moet er toch zijn!

Groeten, Rixt

• 27 April 2012 - 13:37

Foekje:

Dag heren,

Jullie vermaken je dus prima. New Orleans lijkt me ook interessant. Kunnen jullie de sporen van de overstroming nog zien?

Tot de volgende keer,

Foekje

• 27 April 2012 - 19:05

Alle:

Op naar jh-fest.! Ook nog een glimp van bon iver opvangen? Fijne reis nog!

• 28 April 2012 - 09:52

Petra:

Hallo Jelle en jorrit,

Het einde van jullie trip komt in zicht. Dus nog maar lekker genieten! Gaan jullie nog met een raderboot de Mississippi op? En hebben jullie het French Quarter al bekeken vanuit een paardenkarretje? Oppassen voor de voodoo-priesteressen en andere "dames" in die wijk.!

Petra