Dag 1: De reis naar Nashville - Reisverslag uit Joelton, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu Dag 1: De reis naar Nashville - Reisverslag uit Joelton, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu

Dag 1: De reis naar Nashville

Door: Jelle en Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Jorrit

22 April 2017 | Verenigde Staten, Joelton

Vandaag vertrekken we al vroeg via Detroit naar Nashville. Onze vlucht gaat om 8.00 uur en we moeten rekening houden met grote drukte als gevolg van de mei vakantie. Ondanks dat alles een stuk langer duurt, gaat alles redelijk voorspoedig. Ook de vlucht van Amsterdam naar Detroit valt niet tegen. In tegenstelling tot eerdere reizen naar de USA is de beenruimte acceptabel en het personeel van de airline (Delta Airlines deze keer) niet horkerig.

Vanaf Detroit is het nog maar anderhalf uur vliegen naar Nashville. De vlucht is echter vertraagd, zodat we nog een uurtje extra moeten wachten. Tijdens dit extra uur hebben we nog mooi de tijd om te bepalen wat we gaan doen op onze eerste dagdeel in Nashville. Er blijkt in een naburige stad een gratis festival te zijn, we besluiten daar heen te gaan.

Maar eerst nog even het laatste stukje vliegen naar Nashville. Als we vlak bij Nashville zijn, blijkt dat we door onweersbuien niet kunnen landen. We kunnen ook geen rondjes blijven vliegen, omdat we daarvoor onvoldoende brandstof aan boord hebben. Er zit dus niets anders op dan terug te vliegen naar een andere luchthaven (Louisville). Gelukkig klaart het een beetje op en kunnen we, na te hebben getankt, snel doorvliegen naar Nashville.

Op de luchthaven hebben we onze auto opgehaald. Het is deze keer een Chevrolet Impala. Daarna snel door naar het hotel om in te checken en daarna door naar het gratis festival. Daar aangekomen, blijkt dat we wel heel makkelijk parkeerplaats kunnen vinden. Het is ook heerlijk rustig op straat. We zien wel een podium, maar geen muziek of publiek. Navraag bij de politiemensen die rondlopen, leert dat er noodweer op komst is, zodat alle festiviteiten zijn afgelast. Beetje jammer. Maar voor ons wel een goede reden om snel wat te gaan eten en daarna lekker te gaan slapen!

• 23 April 2017 - 17:16

Wiepke:

Leuk, zo'n verslagje.

• 23 April 2017 - 17:24

Baukje:

Jammer van het festival! De reis kan beginnen!

• 23 April 2017 - 18:03

Liana :

Heel veel plezier, daar aan de overkant

• 23 April 2017 - 18:22

Rixt :