Dag 4: Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu Dag 4: Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu

Dag 4: Nashville

Door: Jelle en Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Jorrit

26 April 2017 | Verenigde Staten, Nashville

Vandaag hebben we weer een druk programma. Na het ontbijt en een hardloopronde van Jorrit, wordt koers gezet naar The Great Escape. Dit zou een enorme platenwinkel moeten zijn, met een divers assortiment. Dit blijkt het geval. Het kost ons circa 1,5 uur om deze winkel op hoofdlijnen door te nemen.

Daarna zette we koers naar downtown Nashville, waar we een korte pitstop maken bij de Starbucks. Het Johnny Cash museum staat als eerst op het programma. Het is een nieuw museum waarin het leven van Johnny Cash wordt beschreven en tevens diverse bezittingen tentoon worden gesteld (legeruniform, gitaren, een muur uit zijn woning, etc.). Een erg leuk museum.

Na een kop koffie te hebben gedronken gaan we snel door naar het Country Music Hall of Fame museum. Hier wordt niet alleen de algemene geschiedenis van de country muziek toegelicht, maar er zijn tevens diverse wisselende tentoonstellingen te zien. Op dit moment zijn er tentoonstellingen over Bob Dylan en Nashville, Brad Paisley en de Zac Brown Band. Zowel Brad Paisley als Zac Brown hebben we een maand geleden nog gezien in Dublin. In verband met sluitingstijd, hadden we maar 1,5 uur de tijd voor het museum. We hebben de tijd volledig nodig gehad. Wederom een erg interessant museum.

Daarna hebben we een hapje gegeten, een koffie gedronken en zijn we naar de Bridgestone Arena gegaan. Daar hebben we genoten van een concert va Joe Walsh (voorprogramma) en Tom Petty. In tegenstelling tot ons vorige concert in de Bridgestone Arena (Bon Jovi in 2010), was het geluid deze keer prima. Zowel het voorprogramma als Tom Petty ware zeer de moeite waard.