Dag 5: Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu Dag 5: Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu

Dag 5: Nashville

Door: Jelle en Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Jorrit

27 April 2017 | Verenigde Staten, Nashville

Vandaag hebben we een iets rustigere dag op het programma. Het doel is om naar een museum te gaan en verder wat cd winkels te bekijken, wat rond te rijden en koffie te gaan drinken. Het was de bedoeling om naar het Lane Motor Museum te gaan en naar een tweede filiaal van the Great Escape, de winkel die ons gisteren 1,5 uur heeft gekost. Het Lane Motor Museum blijkt echter op woensdags gesloten te zijn. We rijden daarom naar The Great Escape. Ook dit filiaal blijkt de moeite waard, hoewel het aanbod iets beperkter is dan het filiaal dat we gisteren hebben bezocht.

Bij de lokale Starbucks bepalen we de volgende bestemming. Dit wordt het Corvette Museum. Dit museum ligt overigens niet in de staat Tennessee, maar in de staat Kentucky op ongeveer een uur rijden. Het bijzondere aan dit museum is dat het niet is gericht op een automerk, maar op slechts een type. Enige jaren geleden is dit museum ook in Nederland in het nieuws geweest omdat een deel van de collectie in een 'sinkhole' van ongeveer 10 meter diep is gevallen. De gevallen Corvettes zijn nog steeds in originele staat te bewonderen. Het museum is erg ruim opgezet, maar een mooie collectie auto's en een duidelijke beschrijving van de historie van de Corvette. Een absolute aanrader.

Na het museum te hebben bekeken vertrekken we naar het motel. Jorrit gaat een stukje rennen (dat viel overigens best tegen met circa 30 graden) en Jelle leest wat. Daarna is het tijd om te eten bij het plaatselijk Mexicaanse restaurant. Erg goedkoop en niet slecht.

Gisteren hebben zich overigens serieuze problemen voorgedaan. De meegebrachte voorraad Snickers is opgeraakt. Gezien de temperatuur is het niet eenvoudig om nieuwe Snickers de motelkamer in te krijgen. Gelukkig kunnen we op de terugreis van het restaurant naar het motel nog even stoppen bij het tankstation, waar zelfs drie soorten Snickers te krijgen zijn. Een ware culinaire ontdekkingsreis.

• 27 April 2017 - 10:10

Rixt :

Goddank, jullie hebben weer Snickers! Geniet er nog van!

• 27 April 2017 - 17:21

Liana:

Geen snickers? wat een ramp hahaha

• 27 April 2017 - 22:58

Foekje:

Jullie besteden jullie dagen goed. Geniet ze samen! Hartelijke groeten van Foekje