NASA Space center in Houston - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu NASA Space center in Houston - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu

NASA Space center in Houston

Door: jelleenjorrit

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Jorrit

24 April 2012 | Verenigde Staten, Houston

Beste lezers,

Vandaag hebben we een heerlijk rustige dag gehad. We hebben vanochtend eerst rustig ontbeten bij de Wafflehouse, die vlak naast ons motel zit. Het is de eerste keer dat we konden ontbijten zonder de auto te hoeven pakken.

Daarna zijn we naar het zuiden van Houston gereden. Omdat Houston een enorme stad is (het is de vierde stad van de VS) zijn we ongeveer een uur onderweg geweest. Bestemming was het NASA Space center. Na enige malen verkeerd te zijn gereden stonden we eindelijk bij NASA voor de deur.

Het Space center was enorm rustig. We konden dan ook direct instappen voor een tramrit van een uur over het enorme NASA terrein (er werken 14.000 mensen). De tram stopte twee keer, een keer om de hal te bekijken met nagebouwde ruimte voer- en vaartuigen en een keer om een aantal raketten te bekijken. De tramrit was ook direct het leukste van het Space center. Daarna hebben we gegeten, een beetje rondgekeken en een bakje Starbucks koffie gedronken of een terras buiten. Dat was prima te doen gezien het heerlijke weer. Hoe is het weer eigenlijk in Nederland?

Op de terugweg zijn we nog even snel langs een cd winkel gegaan (kwamen we toevallig langs). Daarna hebben we even buiten gezeten voor ons motel in onze vouwstoeltjes. De betreffende vouwstoeltjes hebben we eerder deze week gekocht bij walmart voor een tientje en dienen er toe om ons tijdens het volgende festival van een zitplaats te voorzien.

Verder zijn we nog even uit een geweest bij dezelfde tent als gisterenavond. Dit restaurant bevindt zich op loopafstand van ons motel.

Morgen gaan we een boottour maken in de haven van Houston. Daarna gaan we waarschijnlijk Naarden concert van Steve Earle.

Groet, Jelle en Jorrit

• 25 April 2012 - 13:35

Rixt Zuidema:

Hallo,

Jullie denken natuurlijk grappig te zijn met de vraag wat voor weer het is in NL, maar ik moet zeggen dat het vandaag niet tegen valt (in tegenstelling tot de berichten). Ik heb zojuist zonder jas gefietst. Misschien iets optimistisch, maar het regent tenminste niet ;).

Ik zie jullie al helemaal zitten op die goedkope vouwstoelen. Maak er even een foto van!

Veel plezier op de boot!

Groeten, Rixt

• 25 April 2012 - 17:55

Foekje:

Interssant dat spacecenter, maar die boottocht is vast ook fantastisch. Plaatsen jullie helemaal geen foto's?? Geniet ze samen!