Eerste dag New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu Eerste dag New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu

Eerste dag New Orleans

Door: jelleenjorrit

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Jorrit

28 April 2012 | Verenigde Staten, New Orleans

Gisteren hebben we onze eerst dag in New Orleans meegemaakt. Het weer was fantastisch! We besloten om te ontbijten bij de Starbucks. De TomTom, die ons naar de dichtsbijzijnde Starbucks moest brengen, bracht ons helemaal naar het centrum van New Orleans. Dat kwam goed uit, na het ontbijt hadden we namelijk nog ruim voldoende tijd om even rond te kijken.

Het was behoorlijk druk in het centrum van New Orleans. Parkeren was echter geen groot probleem (wel duur overigens). In de stad waren de nodige straatartiesten, zowel muzikanten als levende standbeelden. Na geruime tijd te hebben gelopen kwamen we langs Bourbon street, een veel te lawaaiige straat. Voor vertrek naar het festival hebben we nog even wat gegeten en gedronken.

We zijn met de auto naar het muziekfestival (New Orleans Jazz and Heritage festival gegaan. Vooraf was aangegeven dat parkeren een probleem kon vormen, maar dat bleek enorm mee te vallen. Het enige nadeel van parkeren in de buurt was het parkeertarief van 20 dollar. Daarna moesten we nog een klein kwartiertje lopen, waarna we onze tickets konden ophalen.

Het festival was een stuk massaler dan het Old Settlers festival. Niet onlogisch gezien het feit dat hier meer bekende artiesten optreden. We waren redelijk vroeg, gelukkig hadden we onze vouwstoelen van de walmart, zodat we lekker in het zonnetje konden zitten. De bands die we graag wilden zien speelden helaas allemaal op het zelfde moment. We besloten van elk van deze bands een stukje te zien. Over het concert van de Beach Boys waren we het niet geheel eens. Jelle was enthousiast, Jorrit was van mening dat de drie overgebleven leden wel heel erg op hun meegebrachte band leunden en vond dat wel heel makkelijk. Daarnaast konden nog slechts twee van de drie originele leden zingen. Daarna zijn we doorgelopen naar de Texas Tornados. Naar daar even gekekente hebben is Jorrit nog doorgelopen naar Bon Iver. Bon Iver vond het echter nodig om 20 minuten eerder te stoppen, zodat Jorrit slechts twee nummers kon horen.

Daarna zijn we naar de auto gelopen. Omdat de Beach Boys nog niet afgelopen waren was het redelijk rustig. Met een kleine omweg konden we voorkomen dat we de drukte inmoesten. We waren dan ook redelijk snel bij de plaatselijke hamburgerketen om iets te eten.

Vandaag gaan we weer ongeveer hetzelfde doen. Eerst gaan we nog een poging doen om een aantal platenwinkels te bezoeken. We houden jullie op de hoogte!

Groet, Jelle en Jorrit

• 28 April 2012 - 18:39

Foekje:

Hoe zo was het weer fantastisch, het is toch steeds mooi weer? Ik proef iets van een generatiekloof in de muziek??

• 30 April 2012 - 08:10

Foekje:

Jammer, alweer jullie laatste dag. Maar wat een fantastische trip!!

Nog een goede reis terug naar huis.

Gr. Foekje