Dag 6 en Dag 7 Memphis en Memphis - Nashville - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu Dag 6 en Dag 7 Memphis en Memphis - Nashville - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu

Dag 6 en Dag 7 Memphis en Memphis - Nashville

Door: jelleenjorrit

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Jorrit

22 April 2010 | Verenigde Staten, Memphis

Goedenmiddag,

Dag 6 stond in het teken van het verkennen van Memphis. We zijn na het ontbijt in het hotel naar Graceland gereden. Daar hebben we in circa 2 uren het landgoed, de auto's en de vliegtuigen van wijlen Elvis Presley bekeken. Een leuke ervaring! Hoogte punt waren de 2 Mercedessen van Elvis (waaronder een 600 Pullmann) en zijn John Deere.

Daarna zijn we naar het Stax museum gereden om één en ander over de Amerikaanse soul te leren. Een leuk en ruim opgezet museum. We hebben ons er prima vermaakt.

Daarna zijn we, nog geheel in de 'soul' stemming naar Beale street gereden om daar van een 'soul food' sandwich te genieten @ lil' Anthony. Hoewel het er enigzins onrustig was (luide muziek, en nog luider pratende mensen) was de sandwich heel lekker.

Daarna zijn we naar de Sun Recording studio's gelopen. Een lekker stukje lopen, zodat we ook nog van het weer konden genieten. Daar hebben we een rondleiding gehad (met nog zo'n 40 andere mensen) in de kleine recording studio. Jorrit vond dit heel leuk, Jelle vond het iets minder, maar heeft zich wel prima vermaakt.

Daarna hebben we nog 3 wal-marts bezocht met 2 cd's als (beperkt) resultaat. Omdat we beide moe waren hebben we nog snel iets gegeten en zijn we naar huis gereden. Het was inmiddels ook al weer half 10.

Dag 7,
Vandaag een reisdag: de trip van Memphis naar Nashville. Volgens de Tomtom zou de reis ongeveer 3 uur en drie kwartier duren. Omdat we de hele dag tijd hadden zijn we een stukje van de route afgeweken om het landschap wat beter te kunnen bekijken.

Ontbeten werd er trouwens in de DaysInn waar ook werd geslapen. De lunch werd geregeld in een tankstation met een Subway erin.

Rond 4 uur zijn we aangekomen in een DaysInn in Nashville, waar we nu aan het typen zijn. We rijden straks nog even naar de stad om iets te eten en om te kijken of we nog kaartjes kunnen regelen voor Bon Jovi vanavond.

Of dit gelukt is horen jullie morgen.
Groet,
Jelle en Jorrit

• 22 April 2010 - 04:33

Wie[pke:

Ik hoop dat het gelukt is met de kaartjes

• 22 April 2010 - 07:08

Rixt:

Goedemorgen!
    Jullie zijn vast een paar kilo's aangekomen, door al dat lekkere eten. Geeft niet!

Zou echt helemaaaaaal te gekz ijn als jullie naar Bon Jovi zouden kunnen! Succes met kaartjes te regelen.

Veel plezier vandaag.

• 22 April 2010 - 16:36

Petra:

Hallo Jelle en Jorrit,

Geweldig zo trouw als jullie zijn met het schrijven van jullie dagboek!Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Hebben jullie al de gelegenheid gehad te joggen? Of wordt dat te vermoeiend voor de heren?

Groeten,
    Petra

• 22 April 2010 - 20:59

Foekje:

Hej J&J,

jullie nemen alles mee op jullie reis, prachtig. Ik zie jullie al kijken en luisteren naar die cheerleaders, echt wat voor jou Jelle. Ik ben benieuwd of jullie nog naar Bon Jovi kunnen. In hoeverre merk je dat het zo'n gelovig volkje is? Gaan jullie ook nog naar Michael Jackson's landgoed of ligt dat uit de route?

Geniet ze nog even, hartelijke groeten van Jan & Foekje.