Dag 5 Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu Dag 5 Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu

Dag 5 Memphis

Door: jelleenjorrit

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Jorrit

20 April 2010 | Verenigde Staten, Memphis

Hello,

Vandaag hebben we Memphis bekeken. Omdat we net (1,5 uur) te laat waren voor het ontbijt in het hotel, zijn me in onze niet-meer-zo-witte auto naar Beale Street gereden. Het weer was slecht, niet warm en regenachtig. Na enige tijd gezocht te hebben vonden we eindelijk een tent die open was. Hier hebben we een lekker sandwich met een glas jus genoten.

Na het ontbijt zijn we naar het Rock & Soul museum gegaan. Hier hebben we ons ongeveer een uur vermaakt met allerlei informatie en muziek. Daarna was het tijd voor een kop koffie bij de plaatselijke Starbucks.

Omdat we van plan waren de hele dag niet naar de Walmart te gaan moesten we elders cd’s zoeken. Onderweg waren we al een cd winkel aan Beale Street tegengekomen en volgens de Frommers zou er vlakbij nog een hele grote cd winkel zijn (Tower Records). Naar deze laatste hebben we lang gezocht. Tevergeefs zo bleek later bij naspeuring op internet: de keten is failliet. Ook de winkel aan Beale Street viel tegen met als resultaat 0 cd’s.

Onderweg zijn we langs het plaatselijke baseball stadion gekomen. Het betrof het stadion van de Memphis Redbirds die uitkomen in de minor league. Dit leek ons wel leuk om een keertje mee te maken. Twee tickets waren dan ook snel gekocht. Om ook nog even tot rust te komen zijn we terug gereden naar het hotel, waar we even hebben gelezen (Jorrit) en geslapen (Jelle).

Na het ontwaken van Jelle was het hoog tijd om iets te gaan eten. Dat hebben we gedaan bij B.B. King’s Blues Club. Daar mochten we genieten van het eten en van live muziek van de huisband van deze club. Direct na het eten zijn we naar het stadion gegaan voor de wedstrijd.

Bij de wedstrijd hebben we ons prima vermaakt. Hoewel de wedstrijd niet heel spannend was, was het leuk eens te zien hoe een en ander er an toe gaat. Zo werd het publiek tijdens de pauzes vermaakt met matig entertainment.

Inmiddels is het al weer tijd om te gaan slapen.
Welterusten,
Jelle en Jorrit

• 20 April 2010 - 20:31

Rixt:

Hallo, hier jullie trouwe comment-gever weer. Wordt het al vervelend ;)?
    Wat een belevenis dat jullie ook naar een baseball wedstrijd zijn geweest zeg. Ook foto's gemaakt neem ik aan?!
    Jammer dat de keten al failliet was, maar volgens mij hebben jullie geen cd tekort ;)

Is heit de jetlag nog steeds niet te boven, of hebben jullie zo'n druk programma waar heit moe van wordt?

Fijne dag nog! Wij gaan alweer slapen!