Dag 2, Orlando - Valdosta - Reisverslag uit Valdosta, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu Dag 2, Orlando - Valdosta - Reisverslag uit Valdosta, Verenigde Staten van Jelle en Jorrit - WaarBenJij.nu

Dag 2, Orlando - Valdosta

Door: jelleenjorrit

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Jorrit

17 April 2010 | Verenigde Staten, Valdosta

Geachte volgers,

We hebben even tijd voor een kort bericht. Gisteren zijn we, na veel te veel gegeten te hebben, naar Valdosta, GA gereden, een trip van ongeveer 200 miles. Na ingecheckt te zijn in een plaatselijke Days Inn, zijn we weer een stukje terug gereden naar Live Oak, FL.

Daar werden we al snel staande gehouden door enkele booskijkende politiemensen. Hoewel we uit Nederland komen en op weg waren naar een hippie-achtig event, mochten we na het tonen van het rijbewijs van de bestuurder weer doorrijden.

Aangekomen bij het Wanee festival troffen we een van de meest toffe festival locaties aan die we ooit hadden gezien. Het festival was gesitueerd in een park, waarbij optimaal gebruik werd gemaakt van de hoogteverschillen: het podium stond op een heuvel, zodat het voor iedereen goed zichtbaar was.

De overige bezoekers waren over het algemeen een beetje typisch (maar dat vonden ze vast ook van ons). Een beetje hippie-achtig mag wel gezegd worden. Maar de sfeer was prima en we hebben op een prima wijze kunnen genieten van het heerlijke weer (25 graden Celsius +). De muziek was over het algemeen vermakelijk, hoewel de meeste artiesten er een gewoonte van maakten de gespeelde nummers iets te lang uit te melken. De Allman Brothers Band hebben we grotendeels overgeslagen, in verband met moeheid in combinatie met een intro van een half uur. Positieve uitschieters waren Stephen Stills en Hot Tuna.

Na afloop zijn we snel weer terug gereden naar ons Motel, om daar van een beetje welverdiende nachtrust te genieten.

Vandaag hebben we besloten rustig aan te doen. We zouden nogmaals naar het Wanee festival kunnen gaan om daar een paar bands te zien, maar omdat we al om 16.00 weer in Valdosta willen zijn (voor concerten van Styx en REO Speedwagon) hebben we besloten rustig aan te doen en Valdosta te gaan verkennen. Het weer is prachtig, zon en naar verwachting 25 C +. We gaan nu eerst ontbijten.

Groet,
Jelle en Jorrit

En nog een paar foto's:

• 17 April 2010 - 13:50

Alle En Rixt:

Hallo muziekfanatici,

Spannend dat jullie gelijk al aan werden gehouden. Toch niet door Lawman? Maar goed, gelukkig hebben jullie weinig te verbergen.

Leuk ook, al die linkse hippies. Genieten! Zijn jullie nu om?

We zijn blij dat het weer zo voortreffelijk is. Hier overigens ook.
    Goede keuze om even lekker rustig aan te doen, daar is de vakantie ook voor!

Veel plezier tijdens jullie relax-dagje.

Groetjes,
    Alle, mem en Rixt